PostHeaderIcon MEB Okullara Antrenör Görevlendirmek İçin Düğmeye Bastı

79 ildeki okullarda görev alacak antrenörler, kadrolu, sözleşmeli ve hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılacak. Antrenörlerin tüm giderleri GSGM tarafından karşılanacak.

Projeyle özellikle bazı spor dallarının alt yapısı başlatılacak ve bütün spor dallarının ülke genelinde yaygınlaşması sağlanacak, yeni ve başarılı sporcular kulüplere ve milli takımlara kazandırılacak.

İlerleyen günlerde belirlenecek pilot okullarda görev alacak tüm antrenörlerin araç ve gereçleri GSGM tarafından karşılanacak. İl milli eğitim müdürlükleriyle işbirliği yapılarak, her iki kurumun imkanları birleştirilecek ve antrenörler için gerekli ortam sağlanacak.

Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri, Milli Eğitim Müdürlükleri üzerinden okul müdürleriyle bağlantıya geçerek, kadrolu, sözleşmeli ve hizmet satın alınan antrenörlerin her biri en az iki okulda branş antrenörü olarak görevlendirilecek. Antrenörler, okuldaki beden eğitimi öğretmenleriyle işbirliği içinde sporcu yetiştirerek, 2011-2012 eğitim ve öğretim döneminde mutlaka okul spor yarışmalarının yanı sıra, ilinde en az bir bölge takımı oluşturarak, faaliyetlere katılacaklar. Antrenörler ayrıca, beden eğitim derslerinde öğretmenlere de yardımcı olacak ve branşına uygun sayıda sporcu seçerek lisansları çıkartabilecek.

-TAKİP KOMİSYONU İZLEYECEK-

Okullarda görev alacak antrenörlerin çalışmaları ve elde ettikleri sonuçlar, her coğrafi bölgenin takip komisyonu tarafından sürekli izlenecek.

İl müdürlükleri de antrenörlerin çalışmalarını yakından takip edecek ve denetleyebilecek. Ayrıca, il, federasyon ve okul spor yarışmalarına takım çıkaramayan antrenörlerin sözleşmeleri ve hizmet akitleri fesh edilecek.

GSGM İl Müdürlükleri, il milli eğitim müdürlüğü, okul müdürleri ve ilgili spor dallarının özerk ve özerk olmayan federasyonlarıyla sürekli koordinasyon ve işbirliği içerisinde bulunacak. Antrenörlerin çalışmaları daha verimli hale getirilecek.

-ANTRENÖRLER-

Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü (GSGM), 1938 yılından bu yana en büyük antrenör alımını gerçekleştirerek, son 2 yıl içinde toplam 977 antrenöre istihdam sağladı.

Bu projeyle antrenörlerin yanı sıra toplam 211 kişi gençlik çalışanı olarak görevlendirildi.

En fazla antrenör 95 ile atletizm branşı için istenirken, sutopu, dart, alp disiplini, trambolin, step aerobik branşlarında ise talep gelmedi. Atletizmin ardından yüzme (88) ve cimnastik (78) sıralandı. Golf, beyzbol ve dağcılıkta ise sadece birer antrenör talebi gerçekleşti.

45 antrenör ile Konya ilk sırayı çekerken, bu ili Sakarya 28, Rize ve Hakkari 25’er antrenörle izledi. Başkent Ankara ve İstanbul ise antrenör talebinde bulunmayan iller arasında yer aldı.


 

Yorumlar  

 
+5 #23 yusuf can 14-06-2013 23:29
Eger antrenörlük egitimi diye bölüm koyuyorsan ve eger türk sporunu bir yerlere getirmek amacındaysan o zaman her okula bir antrenör yasasını uygulayıp ama sadece bu işin egitimini gören kişileri atayacaksın.. 4 gözle beklemekte olacagız.. inşillah bu sözleerimiz bir yerlere ulaşır
Alıntı
 
 
+2 #22 besyo_erzurum 10-06-2013 09:30
böyle bi adaletsizlik olmaz.herkes kendi bransına baksın.eğitimdeki adam gitsin öğretmenlik yapsın.15 günlük ant kurslarından cıkan salaklar bosuna para veriyosunuz öle olsa hem dört yıllıgı bitiririm hemde 15 günlük belge alırdım.devlet sahip cık yada bu bölümleri kaldır yazık bu kadar insana.
Alıntı
 
 
+1 #21 38 fevzi 04-05-2013 19:22
arkadaşlar ben gsgm de çalışıyorum ama torpille girmedim kimseye camur atmaya gerek yok. şuanda zaten okullarla biz antrenörler diyalok içindeyiz ama yetersiz kalıyoruz iki okula bir antrenör verilirse inanın çok isabetli bir çalışma olur bunada çok ihtiyacımız var
Alıntı
 
 
0 #20 seren 18-04-2013 21:01
herkes kendi işini yapsa hem egitimde hem de diğer alanlarda başarılı oluruz ama kendi alanında mezun olan kişiler boşda spordan anlamayan ve de kendini antrenör sakıp takım çalıştıran kişiler gittikleri 1 ay bile değil kurslarda aldıkları belgelerle nasıl başarı sağlıcaklar onu da sporcuları ve bizi bu hale getirenler düşünsün disiplin ve doğru çalışmanın alanında uzman olup okuyan insanalrın yeri işsizlikdir
Alıntı
 
 
+4 #19 seda 19-12-2012 20:26
kesinlikle her okula bir antrenör alınması gerek...
Alıntı
 
 
+4 #18 demet 05-12-2012 18:45
tam olarak kesin bilgiyi nereden öğrenebiliriz şartları nasıl olacak?başvuruları hangi tarihte yapacağız açık olarak bildirirseniz çok mutlu oluruz
Alıntı
 
 
+4 #17 kerem bulut 30-11-2012 09:02
antrenör arkadaşlarım şu anda beden eğitimi ve antrenörlük branşlarını karşılaştırmaya lım bizim daha büyük sorunlarımız var;şuanda bir sınıf öğretmeni isterse yan dal adı altında beden eğitimi öğretmeni olabiliyor.lütfen içimizde bunları tartışacağına genel sorunlarımızı ele alsak daha iyi olur diye düşünüyorum.
Alıntı
 
 
+8 #16 lanetolsun 14-11-2012 10:11
2007'den beri yiyorlar bizleri, aynı haber defalarca çıktı, torpilin varsa gsgmdesin yoksa git sürün, yıllardır hiçbirşey yapmadan gsgmnin ekmeğini yiyenler var yıllarca oku milletin köpeği ol, 15 gün kursa giden adam 500 tl verip gsgmde olsun sen onun özel kulubünde köpeklik yap 3 kurusa
Alıntı
 
 
+12 #15 ÖZTÜRK_58 10-09-2012 09:21
her okula bir antrenör uygulaması kesinlikle böyle bir uygulama yoktur ilgililere duyurulur.Antrenörler için TEK ÇÖZÜM : GSİM 'ne TORPİL ile alınan kişilerin işlerine son verilmesidir.SAYGILAR.
Alıntı
 
 
+12 #14 terry bogard 07-09-2012 22:01
Ey Antrenörlük mezunu arkadaşlar bizler uyudukça Beden eğitimi mezunu öğretmenler bizim elimizdeki iş imkanlarınıda alacaklar.Hiç birşey yapmadan kadro hakk ı alıp öğretmenlik ve antrenörlük yapıyorlar peki sorarım biz Antrenörlere Nedenf ormasyon ve Öğretmenlik Hakkını tanımıuyorlar????????
Alıntı